Ki mondta, hogy szülés után az édesanyáknak le kell mondaniuk a mozgásról? Az Amerikai Egyesült Államokból származó babakocsis futás hatalmas trend már Magyarországon is, nem is csoda, hiszen lehetőséget teremt, hogy a kismamák úgy sportoljanak, hogy közben még a gyermek is teljes felügyelet alatt, jól szórakozzon.
A babakocsis futás remek lehetőség a szülés utáni regenerálódásra. Összegyűjtöttük mire érdemes figyelni a különleges sport során.

 

Milyen idős babával lehet elkezdeni a futást?

A babakocsis futáshoz az ajánlások szerint érdemes megvárni, míg a gyermek betölti a 6 hónapos kort.

Milyen babakocsit válassz a futáshoz?

A futáshoz a sport babakocsi modelleket ajánljuk. A sport babakocsik jellemzően jó lengéscsillapítással rendelkeznek, amire a futás során nagy szükség van, hiszen kisbabád csak utazhat kényelmesen még futás közben is. Azok a babakocsik a legjobbak a futáshoz, melyeknek kereke fixen rögzítve van, bár így az irányváltoztatás valamivel nehezebb velük, de futás közben nem kell attól tartanod, hogy befordul az első kerék, az ugyanis könnyen balesethez vezethet.

Időzítsd a futást a babához

Minden baba más és más, így neked kell kitapasztalnod, hogy mikor bírja a gyerkőc a legjobban a futást. A javaslatunk, hogy az első próbálkozások során (főleg, ha 1 év alatti a gyermek), olyankor induljatok útnak, mikor a gyermek már kellően fáradt, így remekül álomba ringatja majd a futás.

Kezeld rugalmasan a helyzetet

A babával futást nem olyan könnyű megtervezni, ahogyan azt talán elsőre gondolnánk, ezért nagyon fontos, hogy kezeld rugalmasan a helyzeteket és ne tűzz ki előre teljesítendő távokat. (Vagy ha mégis, ne ragaszkodj minden áron a táv tartásához.) Előfordulhat, hogy a gyerkőc nem fogja minden alkalommal egyformán jól tűrni a futást, ilyenkor nem éri meg minden áron erőltetni.

 

A babakocsis futással hamarabb visszanyerheted szülés előtti formádat és alakod, nem beszélve arról, hogy a gyermek is jót pihenhet közben a friss levegőn, vagy remekül szórakozhat, nézve a suhanó tájat.